Martin & Servera: Förbättrad kundupplevelse genom enhetlig inloggning och användarhantering
Martin & Servera effektiviserar sina kundinriktade tjänster och backoffice-funktionalitet genom ett samarbete med Active Solution där en modern CIAM-lösning (Customer Identity Access Management) implementerades. Tack vare denna lösning har företaget lyckats förenkla och säkerställa effektiv användaradministration för sina tjänster.
#MIcrosoftEntra, #AzureADB2C, #Dapr, #AzureContainerApps, #AzureFunctions, #CosmosDB, #AzureSQL, #Docker, #React
Kund: Martin & Servera
Martin & Servera, Sveriges ledande grossist, förser restauranger och storkök med produkter och lösningar av högsta kvalitet. Som en del av Axel Johnson-koncernen är de en stark aktör på den svenska marknaden, med ambitionen att ständigt förbättra service och tillgänglighet för sina kunder.
Behov
Martin & Servera hade flera tjänster med olika autentiseringssystem, vilket skapade förvirring och ineffektivitet. Ett enhetligt inloggningssystem var avgörande för att förbättra kundupplevelsen och administrera användare mer effektivt, inklusive synkronisering av användare mellan CIAM och existerande ERP-system, samt det framtida SAP systemet som är under implementation.
Lösning
Active Solution utvecklade en CIAM-tjänst baserad på Azure AD B2C som integrerar med kundens olika befintliga system. Lösningen var designad för att vara intuitiv och lättanvänd även för icke-tekniska användare. Centralisering och säkerhet var nyckelfaktorer, där Single Sign-On implementerades för en sömlös användarupplevelse.
Resultat
Med den nya CIAM-lösningen kan Martin & Servera och deras kunder nu noggrant styra åtkomst till olika tjänster och hantera en komplex struktur av roller, tjänster och användare. Detta har resulterat i en mer strömlinjeformad och säker användarhantering, och sätter grunden för framtida expansioner såsom självserviceportaler för användarhantering.