Stockholm Stadsmission - Digitalisering
För Stockholms Stadsmission har vi byggt Shelter, ett verksamhetsstöd som underlättar administrationen och ger personalen mer tid att ta hand om människor. Shelter hanterar incheckningsprocessen på ett enklare och digitalt sätt, ger en överblick av alla deltagare och håller koll på deras information.
#MicrosoftAzure, #AzureSql, #ASP.NET, #Angular
Kund: Stockholm Stadsmission
Stockholms Stadsmission är en ideell organisation som sedan 1853 arbetar för att skapa ett mer humant samhälle. De fokuserar på social omsorg, utbildning och arbetsintegration, särskilt för samhällets mest utsatta. Organisationens vision är att skapa ett samhälle där alla kan forma sina egna liv och ha tillgång till bostad, utbildning och arbete, samt känna kärlek och värme. De har ett uppdrag att se, lindra och förändra individers liv, samt utmana och engagera samhället. Med en kristen grundsyn, öppen för olika livsåskådningar, frigör Stockholms Stadsmission människokraft genom personliga möten och samhälleliga insatser.
https://www.stadsmissionen.se/
Behov
Med en vision om ett samhälle där varje individ har möjlighet att forma sitt liv, hade Stockgolms Stadsmission stött på en betydande utmaning i deras dagliga arbete. Deras incheckningsprocess vid ett av deras härbärgen var oerhört tidskrävande och ineffektiv, baserad på föråldrade metoder med pappershantering som krävde manuell överföring till digitala system senare.
Lösning
För att effektivisera och modernisera denna process, implementerade Active Solution en skräddarsydd lösning, Shelter. Denna webbapplikation, byggd i ASP.NET och med tjänster i Microsoft Azure, revolutionerade deras incheckningssystem genom att ersätta pappersarbete med några enkla knapptryck.
Shelter hanterade inte bara den arbetskrävande incheckningsprocessen, utan gav också personalen en tydlig översikt över deltagarna. Vidare erbjöd den automatiska notiser för utcheckning och möjliggjorde enklare historikhantering.
Resultat
Den nya lösningen hade en betydande positiv effekt på Stockholms Stadsmissions arbete. Personalen kunde nu spendera mer tid på att ta hand om de boende snarare än att hantera pappersarbetet. Detta ledde till en förbättrad vårdkvalitet och effektivitetsökning. Debora Appelros, ansvarig på härbärget, understryker hur appen använde färger och notiser för att göra informationen tydlig och lättåtkomlig, vilket sparade värdefull tid och resurser.
Vill du veta mer?
Läs Microsofts fulla berättelse om samarbetet mellan Stockholms Stadsmission och Active Solution.